ד"ר מאור פריד, גאווה מקומית?

1,638
זמן קריאה: 2 דקות

ד"ר מאור פריד – גאווה מקומית? בטח כשמתלווה אליה סיפור טוב.

"גדלתי בשכונה בעייתית, חשוף לאלימות ולפשע… לא הכרתי אף אחד מסביבי, שעשה בגרות, שלמד בכלל בתיכון…"

לא, המצוטט לא גדל בשכונת עוני פריפיריאלית. הוא  גדל והתחנך, שיחק עם חברים ועשה שיעורים, בשכונת רמת בן צבי, בשנות התשעים ובעשור הראשון של המילניום הנוכחי.

כבוד לד"ר מאור פריד, הוא מקומי, הוא משלנו, הוא חכם, דעתן, מבריק ונחוש.

קראתי עליו לראשונה אצל אבי בן דוד, כאן, ומאז ד"ר פריד נחשף במקומות נוספים במישור הארצי. בין היתר, נתן "שיעור פרטי" באולפנו של ניב רסקין בערוץ 12.

הוא למד כנגד כל הסיכויים, לדבריו. הוא היה סרן ב-8200, הוא מרצה, הוא חוקר בטכניון, הוא נסע וחזר מ-  M.I.T, הוא כתב ספר, הוא עוסק בעניינים סודיים, הוא מומחה בתורת הכאוס, והוא כריזמטי ומרגש עד דמעות, באמת. הקשבתי כמה פעמים להרצאה המרתקת שהעביר שם.

גאווה מקומית – צפו בקטע:

 

 

והוא נחוש עד כדי כך, שהוא מקריב את העובדות ומעגל פינות, כדי לספר את הסיפור שלו.

למיטב זכרוני, שכונת רמת בן צבי לא הייתה שכונת מצוקה, וודאי לא בשנים שבהן גדל בה הד"ר הצעיר ביותר בטכניון. לא נרשמו שם תופעות אלימות ופשע, לא יותר ולא פחות מאשר יתר השכונות בעיר, והעיר היתה מאוד רגועה מאז ומתמיד, יחסית לערים שכנות ודומות.

אני יודע, כי הייתי שם ונחשפתי לנתונים.

הרמתי גבה גם כשהד"ר ציין כי לא הכיר אף אחד מסביבו שלמד בתיכון. באמת? אז מאיפה הגיעו כל התלמידים לתיכון בן גוריון ששוכן באותה שכונה? לשתי חטיבות הביניים הסמוכות? מערים שכנות? והיכן עשו יתר תלמידי נס ציונה את הבגרות שלהם? 

אני רק יכול לתאר לעצמי את התחושה שתחלוף בליבו של ילד מקומי, אחרי שצפה בד"ר פריד. פשע? מצוקה? אף אחד לא עושה בגרות? שכונה בעייתית? אז מה הסיכוי שלי?

לא הכול כשר כדי לשכנע ילדים ללמוד ולהצליח.

נכון, זה סיפור טוב, אבל עדיין סיפור, שמשאיר טעם מר.

כשמגיעים מתמודדים לתוכניות הכוכבים, הבישולים והרקדנים, הם מצטיידים בסיפורים טובים, עם מוטיבים של סדרות תורכיות, כדי לרגש את השופטים, ולפעמים זה מצליח להם. חשבתי עליהם כשצפיתי בד"ר האמביציוזי. 

אני לא אלמד לעולם את מה שהוא שכח על אפקט הפרפר, אין בכלל ספק. מצד שני, הוא  עדיין יכול וצריך ללמוד דבר או שניים על צניעות. 

 

Comments
טוען...
דילוג לתוכן